Cambrils · Salou · Tarragona · Reus · La Pineda Playa Español Català English
Cambrils.com
Leisure, tourism and weekend
Hotels and Aparthotels Hotels and Aparthotels
Apartment, camping and other Apartment, camping and other
Beaches and nudist beaches Beaches and nudist beaches

Cambrils / Notícies / Reus

Modernisme a Reus: Institut Pere Mata





Reus

Reus Modernista: Pavelló dels Distingits a l'Institut Pere Mata




L'Institut Pere Mata és un centre psiquiàtric construït entre 1897 i 1912 per Lluís Domènech i Montaner.
És la visita més emblemàtica del Modernisme a Reus. També és una de les joies del Modernisme Català i és el precedent de l'Hospital de Sant Pau de Barcelona, ​​obra també del mateix arquitecte.

Lluís Domènech va dissenyar tot l'Institut Pere Mata al complet, exterior i interior, des de la façana principal fins als mobles de cada pavelló. El complex comprenia diversos pavellons per distribuir els malalts per sexes, malaltia i categoria social i un gran passeig central enjardinat que separava els edificis. També es va construir un pavelló de serveis generals, que té una gran torre de 30 metres d'altura.

Finalment, es van fer 6 pavellons modernistes, entre els quals destaca el Pavelló dels Distingits, finalitzat el 1908, i que és l'únic que es pot visitar. Aquest edifici es destinava als malalts amb més nivell econòmic i per això és el que ofereix una major riquesa ornamental, que es conserva intacta. Actualment s'utilitza per a usos turístics i culturals.

Està declarat Bé Cultural d'Interès Nacional per la Generalitat de Catalunya.

Com arribar:

El Pavelló dels Distingits es troba a la carretera de l'Institut Pere Mata, a 5 minuts amb cotxe ia 45 minuts caminant des del centre de Reus. També es pot anar amb taxi o amb autobús (línies L30 i L31, amb parada a la Plaça del Nen de les Oques, més coneguda com Plaça les Oques).

Quan es pot visitar: dies i horaris de visita:
 
La visita és lliure i té una durada de 45 minuts.

Els horaris per visitar el Pavelló dels Distingits són:
  • Del 2 de gener al 14 de juny i del 16 de setembre al 30 de desembre, es pot visitar els dissabtes a la tarda de les 16 ha les 18 h
  • Del 15 de juny al 15 de setembre es pot visitar de dilluns a dissabte, d'11 ha 13 hi de 16.30 ha 18.30 h
Els preus per visitar el Pavelló dels Distingits són:
  • Dels 14 als 64 anys, 5 euros
  • Dels 7 als 13 anys i per als majors de 65 anys, 4 euros
  • Els menors de 7 anys, gratuït
Les visites de grups s'han de reservar prèviament a través del formulari de correu electrònic que trobareu a continuació.





Tags: costa daurada, reus. modernisme, pavelló distingits, institut pere mata

Related links: Ruta del Modernisme a Reus: la Casa Navàs | Modernisme a Reus: Gaudí Centre | Ruta del Modernisme a Reus | Reus, tresor del Modernisme |
REQUEST MORE INFORMATION BY EMAIL
* Name and Surname * Question
Telephone
* Email
*I accept the Conditions of Use
*
Return
Booking hotels
+ Cambrils.com