Cambrils · Salou · Tarragona · Reus · La Pineda Platja Español Català English
Cambrils.com
Oci, turisme i cap de setmana
Hotels i Aparthotels Hotels i Aparthotels
Apartaments, càmpings i altres Apartaments, càmpings i altres
Platges i platges nudistes Platges i platges nudistes

Cambrils / Informació / Què veure i què visitar

Ruta de l'embassament de Foix

Cunit

Ruta circular per l'entorn del Parc del Foix, situat entre el Garraf i el Baix Penedès, que condueix de Vilanova i la Geltrú al mas de l'Artís pel torrent de la Pastera, s'enfila al pla de les Palmeres i baixa a l'embassament de Foix per remuntar per la costa de Cunit i, pel Puigdetiula, davallar a Cubelles i retornar al punt de sortida. El Parc del Foix va ser creat el 1993. Amb una superfície de 2.900 ha, aquest entorn fortament humanitzat acull una notable varietat d'espais naturals on es troben, encara, raconades ben conservades i solitàries. Sobre un relleu calcari de colors rogencs i grisos, s'estén un mantell vegetal irregular constituït per conreus, garrics i bosc, solcat, vora l'aigua, per canyissars i boscos de ribera. Els conreus, abans molt estesos, s'han reduït als llocs més favorables deixant pertot indicis de l'antiga activitat com terrasses, feixes, murs de pedra seca i cabanes. L'embassament de Foix, construït durant la tercera dècada del s. XX, s'ha integrat en l'entorn donant al paisatge un punt de distinció i bucolisme. El punt de sortida és a Vilanova i la Geltrú, al Parc Esportiu del Garraf, situat a la banda NE de la ciutat, al costat de la Ronda Ibèrica. De Vilanova al mas de l'Artís se seguiran els senyals blancs i vermells del GR 92; a partir d'allà i fins a tornar a Vilanova, les marques blanques i grogues del PR C-143. 0,00 km (22 m). Parc Esportiu del Garraf. Tenint-ne les instal·lacions a la dreta (N), se surt pel carril bici de la Ronda Ibèrica en direcció a ponent, es creua una rotonda, l'avinguda de Vilafranca i la plaça de la Moixiganga. 0,93 km (27 m). Es passa pel pont del torrent de la Pastera. A l'altra banda, es gira a la dreta (NO; pal de senyalització) prenent el camí dels Capellans i seguint les marques blanques i vermelles del GR 92. El torrent es manté a la dreta (E). Es passa sota la carretera C-31 (km 1,74, 41 m) i es continua riera amunt (O/NO). 2,46 km (59 m). Bifurcació (pal de senyalització). Se segueix recte, cap al NO, deixant a la dreta el camí ral, per on ve la variant número 4 del GR 92 procedent de Sant Pere de Ribes. Es continua per la pista principal i, una mica més amunt, es passa a l'altra banda del torrent. Es puja lentament deixant a banda i banda algun trencall secundari. S'arriba a l'autopista C-32 (km 3,91, 106 m), on es troba una pista que ve de llevant. Es travessa l'autopista per sota i es continua remuntant cap al N. Abans del mas de l'Artís, desemboca a la pista un camí per on discorre el recorregut PR C-143, que s'uneix al traçat del GR 92. 6,08 km (179 m). Mas de l'Artís. Es deixa el camí d'accés a la masia a mà esquerra i es prossegueix ascendint. 400 m més amunt, es deixen dos desviaments a la dreta. Més enllà, la pista tomba al NE i entra al fondo de les Oliveres traçant un revolt cap al SO davant d'una línea elèctrica. Es deixa un trencall ample a l'esquerra i uns metres després s'abandonen els senyals del GR 92, que se'n van a la dreta (NO). Se segueixen les marques del PR C-143 pel camí que segueix pel fons del torrent. Més amunt, es deixa una desviació a l'esquerra. El camí empitjora i presenta alguns trams amb pedruscall i roca nua on potser caldrà baixar de la bicicleta. 8,70 km (271 m). Se surt a una pista transversal a la carena de la serra de Bonaire, en una collada anomenada pla de les Palmeres. Pal de senyalització. Es gira a l'esquerra (S) per la pista i, passats 40 m, s'agafa un trencall de la dreta que baixa fortament cap al fondo de la Garsosa. Se circula sota el bosc. 9,36 km (203 m). Bifurcació en la confluència amb un torrent que davalla del N. Es continua a la dreta (O) en forta i curta ascensió per superar un turó, al capdamunt del qual es torna a deixar un desviament a l'esquerra. Es descendeix fent ziga-zagues fins al fondo del Mesquitó. Es prossegueix cap al SO i es desemboca al fondo de la Pineda, on es troba una pista (km 10,43, 153 m) que se segueix a l'esquerra (S). 11,79 km (85 m). Es passa per sota del pont de la carretera BV-2115 que comunica Vilanova amb Castellet. 150 m més endavant, es tomba a l'esquerra i se surt a la carretera, on es gira a l'esquerra (N). Es passa pel viaducte, es tomba al S i se surt a l'embassament de Foix. 12,50 km (98 m). Presa de l'embassament de Foix. Es deixa la carretera i es creua per la presa. A l'altra banda, es gira a la dreta (O). Es continua pel camí que, resseguint el perfil de l'embassament, accedeix a la seva riba O. Se surt a la petita urbanització del Llac de Foix, es deixa cal Bladet a la dreta, en un indret bucòlic, i es desemboca a una pista. 14,92 km (128 m). Pista. Es tomba a l'esquerra (S), als pocs metres es deixa una desviació a l'esquerra i s'emprèn una pujada enmig del bosc que cobreix el vessant de la muntanya de Cal Bladet. Més amunt, es deixa a la dreta (km 15,54, 186 m) un camí per on se'n va el sender local de la Font de l'Horta. Es continua cap a migdia. 16,11 km (226 m). Se surt a la pista asfaltada que comunica la urbanització de Costa Cunit amb la carretera BV-2116. Es gira a la dreta i se segueix per la pista cap al N. Mig quilòmetre més enllà, la pista tomba a ponent. Es passa per davant de l'antic hostal de Mas de la Creu i, tot seguit, es deixa la carretera. 16,60 km (224 m). S'agafa un camí que surt a l'esquerra (SO), gira a l'E, deixa un trencall a l'esquerra i tomba de nou al SO baixant pel fondo d'en Blai (alguns mapes l'anomenen del Bolitxo), que, més avall, gira a migdia. Se segueix per la pista principal sempre pel fons de la vall. 19,60 km (96 m). Se surt a la urbanització dels Rosers. Es travessa la carretera i es continua per l'altra banda, cap a migjorn, seguint pel carrer dels Rosers i deixant a la dreta el de l'Olivera. Just abans de desembocar al carrer dels Jardins (km 20,24, 80 m), es tomba a l'esquerra i es baixa al camí que segueix el torrent de les Borges. Se surt a una pista i es continua torrent avall. 21,36 km (52 m). Bifurcació. Deixant la riera, es gira a l'esquerra (E) per la pista asfaltada que condueix a la urbanització Costa Cunit. Es passa Cal Jover, que queda a la dreta de la carretera. Immediatament després, es deixa l'asfalt i es tomba a la dreta (E) per un camí rocallós que remunta de valent cap a Puigdetiula. 22,70 km (129 m). Hi ha una bifurcació abans que la pista giri a l'esquerra. El PR C-143 se'n va a la dreta (SE) per un camí que ascendeix a la carena (tram no ciclable), la segueix durant 1 km i després davalla a Cubelles, on es retroba amb l'itinerari ciclable (aquesta variant, interessant però més tècnica i dura, es descriu al final del text). Per tant, es continua per la pista, es tomba a l'esquerra (NO) i s'entra a la urbanització Costa Cunit. Als 100 m, es gira a la dreta seguint pel carrer que puja fortament vorejant les cases, es creua la carena i es baixa de valent tombant cap al NE. Quan s'és a la capçalera del fondo d'en Salvi, es gira a la dreta (SE) davallant pel vessant esquerre de la vall. 24,48 km (30 m). Bifurcació. Es tomba a la dreta (SO), es desemboca a una altra pista i se segueix a l'esquerra (SE) descendint suaument sempre per la pista principal. 25,84 km (16 m). Se surt a un altre camí davant mateix de l'autopista C-32, es fa una ziga-zaga, es creua l'autopista per sota i es continua baixant cap al SE. 26,64 km (13 m). Cubelles. Es gira a l'esquerra (NE) pel carrer del Raval del Torrent. En trobar el primer trencall, es tomba a la dreta pel carrer de Cunit. Es prossegueix fins a l'alçada de l'església de Sant Antoni de Pàdua, es fa una ziga-zaga girant a la dreta i després a l'esquerra (E) i se surt de Cubelles pel camí Vell de Vilanova tot mantenint la carretera C-31 a la dreta. Més enllà (km 28,93, 27 m), es travessa la carretera per sota i es continua per l'altra banda seguint en la mateixa direcció NE. 29,21 km (35 m). S'entra a Vilanova i la Geltrú per la plaça dels Ocells. A l'altra banda, comença la Ronda Ibèrica. Se segueix tothora cap al NE fins a tornar al punt inicial del recorregut (carril bici). 32,74 km (22 m). Parc Esportiu del Garraf, punt de partida i final del recorregut. Variant entre Puigdetiula i Cubelles pel PR C-143 En el punt quilomètric 22,70 del recorregut principal, en el moment d'entrar a la urbanització Puigdetiula, hi ha una bifurcació. El PR C-143 se'n va a la dreta seguint en direcció S per un corriol, creua la torrentada de Puigdetiula i una estesa elèctrica d'alta tensió (km 0,21, 134 m) i gira a l'esquerra pujant fortament cap a llevant (tram a peu). S'arriba a la carena, al costat d'una de les torres de la línia elèctrica (km 0,36, 154 m), on es troba un camí. Se segueix a la dreta (S) pel fil de la carena. Es passa per una collada deixant un trencall a l'esquerra (km 0,48, 151 m) i es continua cap a migdia remuntant per la carena. Es passa per sota d'una altra línia elèctrica i s'accedeix al cim d'un turó (km 0,73, 173 m): cal deixar el camí carener i tombar a l'esquerra baixant cap a llevant per un camí que discorre pel llom E del turó tot mantenint-se prop de la línia elèctrica. Es desemboca a una pista i se segueix davallant cap al S fins a una bifurcació (km 1,32, 120 m), en què cal girar a l'esquerra (SE). Es continua descendint deixant trencalls secundaris a banda i banda fins a l'autopista C-32, que es passa per sobre (km 2,90, 26 m). S'arriba a Cubelles (km 3,80, 10 m) sortint a la carretera C-31 o avinguda Catalunya, que es pren a l'esquerra (E) durant 1 km. A la sortida de la vila, en una rotonda, es deixa la C-31 i es travessa cap al N per agafar tot seguit el camí Vell de Vilanova (km 4,91, 9 m), on es retroba l'itinerari principal d'aquesta ruta. Llocs emblemàtics Fondo d'en Blai Embassament de Foix Pont al fondo de Coma Pineda Presa de l'embassament de Foix Cabana de pedra seca al torrent de la Pastera Comarques:Alt Penedès | Baix Penedès | Garraf Distància:32.74 km Desnivell Pujada:620.0 m Desnivell Baixada:620.0 m Senyalització:Sí Durada:2 h 55 min Temes:Esport | Natura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 30/09/2010

Etiquetes: costa daurada, cunit, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja