Cambrils · Salou · Tarragona · Reus · La Pineda Platja Español Català English
Cambrils.com
Oci, turisme i cap de setmana
Hotels i Aparthotels Hotels i Aparthotels
Apartaments, càmpings i altres Apartaments, càmpings i altres
Platges i platges nudistes Platges i platges nudistes

Cambrils / Informació / Què veure i què visitar

De Poboleda a Cornudella de Montsant

Alforja

L'itinerari descobreix nombrosos racons d'història i d'interès artístic dels pobles de Poboleda i Cornudella de Montsant tot gaudint de bones vistes del Parc Natural del Montsant. Al primer destaca el seu antic pont romà sobre el riu de Siurana i la bella església neoclàssica de Sant Pere, coneguda com la catedral del Priorat. De Cornudella es poden contemplar antigues cases amb elements arquitectònics dels segles XVI al XVIII, l'església parroquial, el celler modernista i l'Hostal del Racó, magnífic edifici que ha estat reproduït al Poble Espanyol de Barcelona. Per sortir de Poboleda -on s'arriba per la carretera local T-702 des de la C-242, que enllaça alhora amb la N-420 que fa cap a Falset, entre Cornudella de Montsant i Alforja- es pren el carrer del Calvari, que surt de la carretera T-702 en direcció nord, i es puja fins al collet del Senén, al final del poble, on es continua per la pista que remunta. Es topa amb una bifurcació, davant d'un pi aïllat, i se segueix recte deixant una pista a l'esquerra. Després d'una baixada pronunciada s'accedeix al coll de Quatre Camins (km 1,48, 385 m) i s'agafa el camí vell de Cornudella de Montsant que puja lleugerament a l'est. Se segueixen les indicacions cap a l'ermita de Maria Assumpta. El trajecte passa pel costat de la font dels Enamorats (km 2,92, 490 m) i per sota de l'ermita de Maria Assumpta. Més endavant es passa el coll de Conill, amb el mas d'en Gil, i un desviament que hi ha a l'esquerra: cal continuar recte. Després del mas de l'Abella (km 4,30, 457 m), un quilòmetre i escaig més enllà, apareix un encreuament (km 5,48, 471 m), pel qual es tornarà, que cal travessar tot recte per trobar la carretera C-242 de Reus a Cornudella (km 6,56, 465 m), on es gira a l'esquerra en direcció a aquesta darrera població. Un cop a Cornudella de Montsant (km 7,90) es pot contemplar l'església renaixentista de Santa Maria, de l'arquitecte Pere Blai, el celler modernista de la Cooperativa Agrícola, obra de 1919 de Cèsar Martinell, i observar diferents cases amb dovelles de pedra i elements arquitectònics dels segles XVI al XVIII. D'aquestes destaca l'Hostal del Racó. Se surt del poble pel pla de l'Església, on es pren la carretera C-242 cap a Reus, a l'inrevés de com s'ha arribat. Al km 9,23 (465 m) s'agafa a l'esquerra la mateixa pista per la qual s'ha vingut, fins a l'encreuament esmentat (km 10,30, 471 m). S'ha vingut per la pista de la dreta i ara s'agafarà la de l'esquerra cap al barranc de la Bruixa. En travessar un camp d'avellaners, es continua per una pista de l'esquerra que davalla i creua el barranc de la Bruixa. S'accedeix a la carretera T-702 (km 12,97), que enllaça la Venta del Pubill i Poboleda, i es tomba a mà dreta en direcció a aquest darrer poble. Després d'un pronunciat revolt a la dreta, de nova construcció, rectificant el traçat vell, indicat amb un cartell de la Denominació d'Origen Priorat, s'agafa uns metres l'antic traçat per l'esquerra fins al coll de la Mina (km 13,46, 395 m). Es pren la segona pista de l'esquerra que, girant de seguida a la dreta, a l'oest, baixa cap al riu de Siurana. Des d'aquest punt, conegut com el Llom de la Mina, es té una bona vista panoràmica de Poboleda. Es creua el riu de Siurana (km 14,08, 339 m) i es remunta per l'altra banda gairebé en direcció contrària a la de la baixada pel costat d'un mas. S'arriba a un collet (km 14,66, 367 m), amb el riu que fa un meandre a les dues bandes. Es baixa de nou cap al riu per la pista de la dreta, a l'oest, pel camí del mas d'en Perí, seguint el riu aigües avall. Un cop a la font d'en Mingot (km 15,62), ubicada sota un pollancre, s'avança recte per la pista deixant una altra a mà esquerra. Es travessa de nou el riu de Siurana per un pont romà (km 16,12) i es torna a Poboleda, on acaba l'excursió. Ara es pot contemplar el carrer Major i les seves cases senyorials amb portes adovellades i l'església de Sant Pere, anomenada la catedral del Priorat per les seves grans dimensions. El temple, de tres naus, fou bastit l'any 1750 i compta amb unes restes d'esgrafiats a la façana. Llocs emblemàtics Barranc de la Bruixa Hostal del Racó Cases amb elements decoratius dels segles XVI al XVIII Celler de la Cooperativa Agrícola Església de Santa Maria de Cornudella de Montsant Font d'en Mingot Barranc del Forn Coll de Quatre camins Pont romà sobre el riu Siurana Església parroquial de Sant Pere Comarques:Priorat Distància:16.85 km Desnivell Pujada:325.0 m Desnivell Baixada:325.0 m Senyalització:No Durada:1 h 10 min Temes:Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 19/02/2007

Etiquetes: costa daurada, alforja, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja