Cambrils · Salou · Tarragona · Reus · La Pineda Platja Español Català English
Cambrils.com
Oci, turisme i cap de setmana
Hotels i Aparthotels Hotels i Aparthotels
Apartaments, càmpings i altres Apartaments, càmpings i altres
Platges i platges nudistes Platges i platges nudistes

Cambrils / Informació / Què veure i què visitar

Castells i camins rurals de l'entorn de Valls

Alió

Recorregut esportiu i excursionista per l'entorn rural de Valls, a la comarca de l'Alt Camp, a través d'antics camins rals i típics pobles. Castells com el de Rocamora, a Montferri, el de Rodonyà i el de Vila-rodona, així com el columbari romà d'aquesta darrera població, complementen la dimensió cultural del trajecte. En cas de fortes pluges, cal informar-se del cabal d'aigua en el pas a gual del riu Gaià a Montferri. La ruta comença a Valls, la capital comarcal, d'on se surt pel passeig de l'Estació en direcció a Tarragona. 0,00 km (228 m). Plaça de l'Estació de Valls. Des de l'entrada de l'estació de tren, es parteix cap al SO pel passeig de l'Estació. En arribar al final, hi ha una rotonda: cal travessar-la en la mateixa direcció, girar a la dreta i prendre el carrer del Vapor de Maó cap avall (SO de nou). Es desemboca al carrer de la Muralla del Castell, es tomba a l'esquerra (S), es passa per la plaça de Sant Francesc i se surt del centre de la ciutat creuant el torrent del Catllar i agafant la carretera C-246 en direcció SE. Es passa la N-240 per sota i, immediatament després, es pren una passarel·la que creua la rotonda de connexió de carreteres per sobre. Quan s'és a l'altra banda (km 1,74, 224 m), es gira a la dreta (S), es voreja un jardinet i se segueix per la pista que surt cap al SE deixant-ne, abans, una altra a l'esquerra. S'avança per la pista principal, asfaltada, que discorre entre conreus i residències per la barriada de la Bomba. 3,43 km (222 m). Se surt definitivament dels afores de Valls. Es continua pel camí que es dirigeix al SE. 360 m més enllà, es tomba a l'esquerra (NE) per vorejar un camp i es desemboca a una pista que se segueix a la dreta (SE). Es travessa el torrent de la Fonollosa per un pont (km 4,16, 198 m), es gira a l'esquerra (N) i se surt al camí de Vallmoll, senyalitzat amb les marques blanques i vermelles del GR 172, que se segueix per la dreta (SE). 4,47 km (208 m). Font de l'Hospitalet. Bifurcació senyalitzada. Es continua a l'esquerra, cap al SE, seguint els senyals del GR 172 en direcció a Nulles. Una mica més endavant (km 4,58, 210 m), es passa pel costat de la mina de l'Arquebisbe. Es prossegueix pujant, es creua la línia de FFCC de Lleida a Barcelona per sobre (km 5,04, 238 m) i s'arriba a una bifurcació: cal continuar a la dreta (SE) pel camí de Valls a Vilabella. Davant d'un rodal de bosc, anomenat del Lluc, hi ha una cruïlla senyalitzada: es deixa el sender GR 172 a la dreta (SO) i es prossegueix en direcció SE travessant el bosquet. 6,83 km (253 m). Encreuament. Es continua cap al SE. 7,77 km (255 m). Es creua la carretera TP-2031, es fa una ziga-zaga i se segueix pista enllà (SE). 9,28 km (236 m). Es desemboca a la carretera TV-2032, a tocar de Vilabella. Es tomba a l'esquerra (NE) i s'entra al poble pel carrer de la Font, es continua pel del Roser, es deixa l'església de Sant Pere a l'esquerra i se surt del poble en direcció N pel carrer de Sant Magí. Ja als afores, es prossegueix per la pista del Camí de les Hortetes o de Montferri, que descriu una gran ziga-zaga. 11,98 km (237 m). Cruïlla. Es continua recte (NE) deixant a la dreta l'itinerari del Camí de les Hortetes. Es baixa cap al NE, es travessa el torrent de les Hortetes per una passera de fusta enmig d'un bosc de ribera i el camí s'estreteix. A l'altre costat, es torça al N deixant a la dreta una gran bassa de rec. 13,12 km (202 m). Encreuament. Es desemboca al camí de Montferri al santuari de Loreto. Es tomba a la dreta (E), es creua el riu Gaià a gual i es remunta a Montferri. 14,00 km (225 m). S'és al bell mig de Montferri. Es deixa a la dreta (SE) l'accés al castell de Rocamora i es travessa el poble pel carrer Major en direcció E. A la sortida, es gira a l'esquerra (N) i se surt a la rotonda d'accés al poble per la carretera T-204. Es passa a l'altra banda i s'agafa la carretera cap a l'esquerra (NO) durant un curt tram utilitzant l'ample voral. Davant, s'ha deixat l'accés al santuari modernista de la Mare de Déu de Montserrat. 14,88 km (230 m). S'abandona la carretera i es pren la pista asfaltada que ascendeix a la dreta (NE). 17,75 km (310 m). S'entra a Rodonyà pel Camí de les Valls, es tomba a l'esquerra (NE) pel carrer d'Àngel Guimerà i se surt de la vila en direcció N pel de la Mare de Déu de Montserrat. Es desemboca, així, a la rotonda de la carretera C-51, que se seguirà a l'esquerra (NO) parant compte amb la circulació. 19,95 km (313 m). Es deixa la carretera i es gira a la dreta (N) per la pista asfaltada que creua l'autopista AP-2 per un pont. Immediatament després, a l'altre cantó, es torça a l'esquerra (O) per un camí de terra que, un cop feta una ziga-zaga, s'encara al NO per dirigir-se a Vila-rodona. S'avança per la pista principal deixant trencalls secundaris a banda i banda. Prop de la vila, el camí tomba a ponent, passa pel costat del cementiri i accedeix al nucli urbà. 23,47 km (261 m). Vila-rodona. Es desemboca al carrer de Vilardida, que se segueix a la dreta (N). Es gira pel primer trencall a l'esquerra (O) i, per l'avinguda d'Enric Benet o carretera TP-2003, se surt del poble travessant el riu Gaià per un pont. Es continua per la carretera cap a migdia fins a la rotonda amb la TP-2002 i la TV-2004. Cal creuar-la i, a l'altre costat, tombar a la dreta (N) per la carretera TV-2004 en direcció al Pla de Santa Maria. 25,22 km (304 m). S'abandona la carretera i es trenca a l'esquerra (SO) per una pista que travessa l'autopista AP-2 per un pont. A l'altre cantó, es gira a la dreta (NO) i se segueix per la pista que discorre paral·lelament a l'autopista. Es deixa un trencall a l'esquerra senyalitzat com a Camí d'Alió (km 26,60, 313 m) i, més endavant, se surt a una altra pista per on discorre el GR 172. 27,00 km (297 m). Pista cap a Alió i GR 172. Es continua a l'esquerra (SO) per aquesta pista, senyalitzada amb les marques del GR, fins a Alió tot creuant, al km 29,12 (268 m), una altra pista per on ve el sender PR C-4. 30,53 km (260 m). S'entra a Alió pel carrer Major, es travessa la vila i, seguint els senyals del GR, es passa sota una arcada i se surt del poble pel carrer del Pou (NO/O). Es continua per la pista del Camí Vell de Valls, que s'orienta cap al SO i mena a una bifurcació (km 31,15, 251 m): es deixa una pista a l'esquerra (S), per on se'n va el GR, i, uns metres més endavant, es troba una altra bifurcació. Ara es tomba al N pel Camí de les Clotes. Més amunt, el camí gira a l'esquerra i s'encara a ponent. Al punt quilomètric 32,71 (254 m), es deixa a l'esquerra (S) una pista que duu a la Bovera i es prossegueix a ponent. 33,12 km (253 m). Una pista s'uneix per l'esquerra al Camí de les Clotes. Es tomba a la dreta (N), es fa una gran llaçada cap al NO i es conflueix amb una altra pista que ve del NE (km 34,00, 259 m). Cal agafar-la a l'esquerra (SO), creuar la carretera N-240 per sota (km 35,35, 235 m) i, per la pista principal, fer cap a Valls, on s'entra als 36,35 km (225 m) pel carrer del Moll de l'Estació. Es gira a l'esquerra i es travessen les vies de tren per sota. A l'altra banda, es tomba de nou a l'esquerra (SO) i ja s'és al punt de sortida. 36,77 km (228 m). Plaça de l'Estació de Valls. Fi del recorregut. Llocs emblemàtics Església de Sant Bertomeu Campanar de l'església de Sant Bertomeu Camí de Montferri Castell de Rocamora Santuari de la Mare de Déu de Montserrat de Montferri Comarques:Alt Camp Distància:36.77 km Desnivell Pujada:445.0 m Desnivell Baixada:445.0 m Senyalització:Parcialment Durada:3 h 30 min Temes:Esport | Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 24/03/2006

Etiquetes: costa daurada, alió, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja