Cambrils · Salou · Tarragona · Reus · La Pineda Platja Español Català English
Cambrils.com
Oci, turisme i cap de setmana
Hotels i Aparthotels Hotels i Aparthotels
Apartaments, càmpings i altres Apartaments, càmpings i altres
Platges i platges nudistes Platges i platges nudistes

Cambrils / Informació / Què veure i què visitar

Pobles costaners i de l'interior del Baix Camp

Cambrils

L'excursió evidencia els contrastos paisatgístics i humans de la comarca. Cambrils i l'Hospitalet de l'Infant són pobles de la costa mediterrània que viuen sobretot del mar. En canvi, a Mont-roig del Camp i a Pratdip, els fruits del camp són el recurs econòmic més important. La visita al castell de Pratdip i a velles esglésies de la contrada arrodonirà l'itinerari. La ruta comença a Cambrils -per arribar-hi des de Reus, cal prendre a migdia la carretera TV-3141 i enllaçar després amb la N-340, que hi duu directament-, on cal visitar el santuari de la Mare de Déu del Camí, església del s. XVIII ubicada al peu de la carretera N-340. S'entra al temple per la plaça de la Pau. Se surt del poble per la mateixa N-340 en direcció SO cap a l'Hospitalet de l'Infant. Més endavant, als 5 km, es trenca a la dreta (NO) per la carretera T-323 fins a Mont-roig del Camp. Al peu mateix del poble, es pot estacionar el cotxe al costat d'un mirador (km 10), des d'on es gaudeix d'una àmplia panoràmica de la serra de Llaberia. Cal visitar a peu l'església goticorenaixentista de Sant Miquel, de finals del s. XVI i principis del XVII. Es parteix del poble per on s'ha entrat fins a arribar al carrer de la Indústria, on es gira a mà dreta seguint les indicacions cap a Pratdip i Falset. Ja a la carretera T-310, i a 6,5 km de Mont-roig del Camp, s'agafa a mà dreta (O) el trencall cap a Pratdip (la T-310). S'arriba al poble al km 22. És convenient accedir-hi per la segona entrada, destinada als camions, que, en creuar un pont i per l'avinguda de Catalunya, duu a uns safareigs on es pot aparcar el cotxe. Es puja fins al castell de Pratdip, on destaquen les seves torres de defensa. També es pot fer una visita a la seva església i caminar pels seus estrets carrerons. Es parteix del poble cap a ponent per la mateixa carretera girant a l'esquerra. 1 km després del desviament cap a la urbanització de Santa Marina (km 25,5), apareix a mà esquerra l'ermita del mateix nom (km 26,5), situada en una esplanada on es pot deixar el cotxe. Compta també amb una zona de pícnic. Es continua per la mateixa carretera i, després de deixar a la dreta (N) la desviació cap a Llaberia (la TV-3111), es prossegueix en direcció a Tivissa i Móra la Nova per la T-311. Al coll de Fatxes (km 34,5), límit amb la comarca de la Ribera d'Ebre, es desemboca a la carretera C-44, que es pren a l'esquerra (S) en direcció a l'Hospitalet de l'Infant. A la banda esquerra (E) de la carretera es troba el poble abandonat de Fatxes. Es deixen enrere els pobles de Vandellòs (km 39,5), Masboquera (km 42,5) i Masriudoms (km 45,5). Finalment, s'arriba a l'Hospitalet de l'Infant (km 51,5) i es passa per sota del pont de la carretera N-340 i del de la via del tren. Camí cap al mar, s'accedeix al port esportiu Hospitalet-Vandellòs, al costat de la platja de la Punta del Riu. Fi de l'itinerari. Llocs emblemàtics Masriudoms Masboquera Vandellòs Fatxes Coll de Fatxes Comarques:Baix Camp Distància:51.5 km Senyalització:Sí Durada:4 h Temes:Natura | Cultura   Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 15/04/2010

Etiquetes: costa daurada, cambrils, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja